Η χρήση εξουσίας από τον εκπαιδευτικό

Μια μεγάλη μερίδα εκπαιδευτικών θεωρεί ότι ο μόνος τρόπος να ελεγχθεί μια εκρηκτική κατάσταση στην τάξη είναι η άσκηση εξουσίας στους μαθητές από μέρους τους. Και το περίεργο είναι ότι αντίληψη πως η χρήση εξουσίας στην τάξη αποτελεί νόμιμο δικαίωμα των εκπαιδευτικών έχει υιοθετηθεί και από πολλούς γονείς, οι οποίοι θεωρούν ότι μόνο με την τακτική αυτή είναι εφικτό να διατηρηθεί η ισορροπία στην τάξη. Η εξουσία των εκπαιδευτικών όμως δεν κρίνεται αποτελεσματική και μάλιστα ενέχει σοβαρούς κινδύνους. Ειδικότερα:

1. H εξουσία των εκπαιδευτικών διαρκεί για σύντομο χρονικό διάστημα, όσο οι μαθητές είναι σε κατάσταση ανάγκης και εξάρτησης. Ιδιαίτερα στην περίοδο της εφηβείας, οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δύναμη να εφαρμόσουν ελάχιστες ανταμοιβές και τιμωρίες, άρα θα πρέπει να αναζητήσουν πιο αποδοτικές μεθόδους διαχείρισης των κρίσεων.

2. Η εξουσία είναι καταστροφική για τους μαθητές, αφού αισθάνονται τις οδυνηρές συνέπειές της επάνω τους. Οι μαθητές νιώθουν παραγκωνισμένοι, ματαιωμένοι και απογοητευμένοι, ανήμποροι να διατυπώσουν ελεύθερα τις απόψεις τους στην τάξη. Ας μην ξεχνάμε ότι όταν στα σχολεία εφαρμόζεται εκτεταμένα η χρήση εξουσίας, οι μαθητές υιοθετούν την πεποίθηση ότι η εξουσία, σε κάθε της μορφή, είναι μια συνθήκη καταστροφική για τη ζωή του ανθρώπου.